Online content voor leasemaatschappijen

Autolease is enorm populair in Nederland. Samen hebben de 10 grootste leasemaatschappijen ruim 1 miljoen personenauto’s en bestelauto’s in beheer. Ruim een derde daarvan, zo’n 350.000 auto’s, vallen onder de twee grootste leasemaatschappijen: Leaseplan en Volkswagen Pon Financial Services (VWPFS). Andere grote namen zijn Athlon, Alphabet en International Car Lease Holding. Voor alle andere aanbieders geldt: alleen met effectieve content kom je hier nog tussen.

Minder zakelijke lease

De invloed van de leasesector op de verkoop van nieuwe auto’s is aanzienlijk: samen kopen zij namelijk ongeveer de helft van alle nieuwe auto’s die er in Nederland worden verkocht. Traditioneel rijden vooral zakelijke rijders in een leaseauto. Een leaseauto was (en is) voor veel mensen nog vaak een belangrijk onderdeel van de arbeidsovereenkomst. Toch zie je hier een verandering. De zakelijk leaseauto verliest terrein en moet nu concurreren met andere vormen van mobiliteit zoals het OV of de leasefiets. Veel bedrijven bieden nu ook een mobiliteitsbudget aan, waarbij je als medewerker zelf kan kiezen of je voor een leaseauto kiest of voor andere oplossingen. Daarnaast spelen duurzaamheid en vergroening een belangrijke rol in de verminderde populariteit van de leaseauto.

Meer private lease

Aan de andere kant zie je dat private lease met een opmars bezig is. Deze vorm van lease, waarbij je als consument een auto kan leasen, is de laatste jaren enorm gegroeid. De redenen zijn bekend. Autokopers kiezen voor de zekerheid van een nieuwe auto zonder de kosten van afschrijving, onderhoud, enzovoort. Op het gebied van private lease is de ANWB de grootste speler in Nederland en ook de traditionele leasemaatschappijen hebben deze vorm van leasing inmiddels ontdekt. 

Online content voor het optimaliseren van je vindbaarheid

Tegelijkertijd is private lease ook echt een dienst die interessant is voor individuele autobedrijven en andere mobiliteitsaanbieders. Probleem is alleen dat zij moeten concurreren met de grote aanbieders om de gunst van de consument. Dat begint niet alleen met een interessant aanbod, ook je online vindbaarheid is cruciaal om opgemerkt te worden door potentiële klanten. En dat betekent: je website optimaliseren voor Google. Maar hoe pak je dat aan? In principe zijn er voor iedere aanbieder van leaseproducten kansen om hoog in de zoekresultaten van Google te komen. Wat heb je hiervoor nodig? Eén, een zoekwoordenanalyse en twee, aantrekkelijke SEO teksten op basis van deze analyse. Dat zijn de twee kernelementen van je online marketing. 

Als ervaren copywriter kan ik je meenemen in een plan om betere teksten te schrijven in de vorm van landingspagina’s of blogberichten. Het resultaat is groei van je website en meer kwalitatieve leads!