Vaagheid als kracht?

Afgelopen week kwam ik via Twitter op een website terecht die typerend is voor vele andere: veel praten maar weinig zeggen.

Er is veel aandacht besteed aan de vormgeving (geloof me) terwijl de content een onbegrijpelijke woordenbrij is geworden. Er staat weinig concrete informatie over wat dit bedrijf doet en je moet goed zoeken om erachter te komen dat het hier notabene om een reclamebureau gaat.

Al die vaagheid was voldoende aanleiding voor mij om eens te informeren of ze zich bewust zijn van hun wollige communicatie, en of het niet eens tijd werd voor betere teksten. Als een soort knight in shining armour probeer ik zo wel vaker bedrijven te redden van allerlei tekstuele zonden. Meestal is men zich hiervan wel bewust, maar is er geen tijd of geld om de webteksten te optimaliseren. En soms word je uitgenodigd voor een kennismaking.

Zo niet in dit geval. Men liet mij weten dat het vage en wollige taalgebruik zelfs de kracht van het bedrijf is en dient om bezoekers van de site te prikkelen. En met resultaat, want ik had de site immers bezocht. Het is een redenering die ik niet kan volgen maar respect als het voor ze werkt.

Voor al die andere mkb’ers die wel graag duidelijk willen communiceren: zakelijke communicatie is zeg maar echt mijn ding!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *